Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 1 stem(men) - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LAGE EMMISSIEZONE ANTWERPEN VANAF 01.02.2017
26-04-2016, 04:06 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-04-2016 om 04:10 PM door KoenGuzzi.)
Bericht: #1
LAGE EMMISSIEZONE ANTWERPEN VANAF 01.02.2017
De hele Antwerpse binnenstad en een deel van Linkeroever worden vanaf 1 februari 2017 een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende auto's mogen de stad dan niet meer in. In 2020 en 2025 worden de LEZ-voorwaarden strenger, zodat de lucht steeds schoner wordt.

Uiteraard is dit een problematiek die ons allen zal aanbelangen. Teneinde duidelijkheid te scheppen voor mezelf heb ik een schriftelijke vraag gesteld aan de administratie van de Stad Antwerpen - (of ik met m'n oldtimer motoren nog door de Waaslandtunnel kon richting Schilde = transitverkeer). Ziehier het antwoord van de ambtenaar in kwestie.

Van: SlimnaarAntwerpen <Info@slimnaarantwerpen.be>
Datum: 26 april 2016 13:03:04 CEST

Onderwerp: Antw.: LEZ 01.02.2017

Beste

De Lage Emissiezone geldt niet voor bromfietsen en moto's.
U mag dus zonder enige betaling of aanpassing binnen de Lez zone rijden.

Met vriendelijke groeten,

Lage-emissiezone
Stad Antwerpen | Stadsontwikkeling | Energie en Milieu
Postadres: Grote Markt 1 | 2000 Antwerpen
Kantooradres: Francis Wellesplein 1 | 2018 Antwerpen
LEZ@stad.antwerpen.be |

http://www.slimnaarantwerpen.be/LEZ

Met onze motoren komen we dus goed weg !!

[/i]
KoenV7Mad
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
26-04-2016, 07:14 PM
Bericht: #2
RE: LAGE EMMISSIEZONE ANTWERPEN VANAF 01.02.2017
Merci voor de info, dan weten we dat ook weeral, ben alleen benieuwd wat er nu met al die "zwaar" vervuilende wagens gaat gebeuren. Naar Afrika verschepen , waar ze dan nog een lang leven (met weinig onderhoud en dus nog meer vervuilend) zijn beschoren. Afgebroken ? Waar gaat de vervuiling van de afbraak naartoe, en vanwaar komt de energie om deze af te breken. Recyclage ? Hahahahaha, hooguit tot schroot vermalen.
En wat is de werkelijke milieulast (of het voordeel zo u wil) om een nieuwe , minder vervuilende wagen te bouwen, alvorens die in het verkeer komen.
Voor lokaal gebouwde auto's is de keuze ook snel gemaakt, want die foefelen weerom met hun software.

Ach het moet me even van het hart. We lossen niks op, we verleggen alleen het probleem en laten de modale man/vrouw in de straat nog maar wat extra betalen.

De eerste helft van je leven wordt door je ouders verknoeid, de tweede helft door je kinderen.
Reageren op dit bericht
26-04-2016, 08:17 PM
Bericht: #3
Ik ben het volledig met je eens, Frank. Sinds men de oude wagens wilde vervangen door nieuwe om het milieu te beschermen, is het milieu zélf er het grootste slachtoffer van geworden. Er is op korte tijd meer vervuild dan ooit tevoren.
De enigen die er voordeel uit gehaald hebben zijn de fabrikanten, maar dat mag blijkbaar niet gezegd worden...

Peter

350cc BSA B40 WD, Taxandria met 38cc Victoria Vicky
http://www.motor.oldtimerworld.be
Reageren op dit bericht
27-04-2016, 01:34 PM
Bericht: #4
Alles goed en wel; ik ben erg voor het millieu maar dan moeten we het een beetje serieus aanpakken. Wat met het vliegtuig: vluchtjes voor een citytripje van 50€ naar Berlijn, Barcelona etc... Nee, ik vergis mij, dat vervuilt niet. Zo'n vliegtuigje verbruikt toch niets.... En dan die boten die zoveel zware fuel verbruiken, dat is niets. En dan nog niet gesproken van de oorlogen waar men als er één tank wordt kapot geschoten wordt deze daaaaaaaagen nog laat uitbranden (kan geen kwaad is maar plastiek... hehe).
Alle, maakt allemaal niet veel uit. Kwestie van betalen en betalen zullen we. Ik heb de reacties van BFOV gelezen in het laatste boekje... Ook "bakzeil" gehaald..
Maar "wir schaffen dass" we zullen doorgaan! Geef de moed niet op en we "smoren" verder met onze vervuilende machines!

Groetjes,
IvoM Rolleyes
Reageren op dit bericht
27-04-2016, 04:09 PM
Bericht: #5
hahaha, vandaag in de krant las ik dat de privacy comissie niet akkoord is, en dat de DIV niet zomaar alle nummerplaten mag doorgeven enz. Heel wat Belgen hebben geen zin om naar Antwerpen te komen en hoeven dus ook niet op zo'n lijst komen te staan, wordt er geschreven. De stad op haar achterste poten, want dat zou betekenen dat alle software ed moet aangepast worden en misschien halen ze dan hun streefdatum niet.

De eerste helft van je leven wordt door je ouders verknoeid, de tweede helft door je kinderen.
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Contact opnemen | VMC Early Riders | Naar boven | Naar inhoud | Archiefmodus | RSS-syndicatie